Zondag 2 augustus/maandag 3 augustus.

Eindelijk was het dan zo ver: DE reis naar Kenia ging beginnen. Na het afscheid van familie en vrienden zijn we richting Kisumu vertrokken. Eerst in de trein, toen met het vliegtuig en vervolgens nog 9 uur in de bus. Na deze lange reis kwamen we aan in het hotel. We gingen douchen, eten en op tijd naar bed.

Dinsdag 4 augustus :

Na het ontbijt reden we om 7:30 richting Chavakli. Hier staat de school die we opknappen. Het is ongeveer drie kwartier tot een uur rijden vanaf Kisumu. Er was gezonde spanning in de groep en vol verwachting zaten we in de bus. Toen we bijna bij de school waren zagen we al kinderen in uniformen die voor de bus uit gingen rennen naar de school. Eenmaal aangekomen stonden er veel kinderen, leraren en ouders op ons te wachten. De mensen waren erg vrolijk en dankbaar dat we waren gekomen. De kinderen waren ook erg enthousiast en nieuwsgierig!
Na een korte introductie van de leraren gingen we de school bekijken. Daarna gingen we naar de kerk waar een speciaal welkomstfeest voor ons was georganiseerd. Leraren gaven een speech en kinderen traden voor ons op. Dit wat erg leuk om te zien. Daarna gingen we uitgebreid eten met de leraren en later werden materialen gekocht zodat we de volgende dag aan de slag konden. Tegelijkertijd vond er vakantiebijbelweek voor groep 7/8 plaats.

Woensdag 5 augustus:

Vandaag was onze eerste klusdag. In kleine teams zijn we aan de slag gegaan. We begonnen met opruimen en schoonmaken van lokalen. Daarna hebben we grondverf aangebracht op de muren en omdat het snel ging hebben we wat meer gedaan dan verwacht! Naast het verven was er vandaag voor groep 6 vakantiebijbelweek. Er werd een verhaal verteld en ze deden verschillende spelletjes. De kinderen vonden het heel leuk. Ze hadden veel lol! Naast de VBW zijn Lambertine en Rianne bezig geweest om samen met een leraar een groentetuin aan te leggen. Al met al gebeurde er veel!
Naast het werken in de school zien we verschillende dingen. Tijdens het reizen zien we veel armoede. Mensen die tussen een paar golfplaten wonen en de hele dag in de zon zitten om wat te verkopen. Veel kinderen bij de school hebben kapotte uniformen en sommige hebben geen schoenen. Wat ons opvalt is dat mensen hier met weinig toch wel gelukkig zijn en veel vertrouwen in God hebben. We zijn dankbaar dat wij deze mensen mogen helpen en in een ver land vrienden mogen maken.
Blijf ons volgen via Facebook en uiteraard via www.sadiki.nl